Please use this identifier to cite or link to this item: https://observatorio.fm.usp.br/handle/OPI/39844
Title: Interface between art and clinic in Occupational Therapy education
Authors: INFORSATO, Erika AlvarezLIMA, Elizabeth Maria Freire de AraujoBUELAU, Renata MonteiroCASTRO, Eliane Dias de
Citation: INTERFACE-COMUNICACAO SAUDE EDUCACAO, v.25, article ID e190713, 14p, 2021
Abstract: Universidade de Sao Paulo's Research on the Art and Body in Occupational Therapy (PACTO-USP) study lab team develops an occupational therapy education that links arts and clinic to introduce educational processes that take both the sensitive experience and the knowledge production dimensions into account. Within the undergraduate and specialization disciplines that combine art, health, and culture, a group of devices has been created and applied to enable experiences, making plans for the production of subjectivity. This text-collage presents some of these devices and their conceptual resonances.

A equipe do Laboratório de Estudos e Pesquisa Arte, Corpo e Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo (Pacto-USP) desenvolve uma formação em Terapia Ocupacional (TO) que opera deslizamentos entre as artes e a clínica, para a instauração de processos formativos nos quais incidam, concomitantemente, as dimensões da experiência sensível e da produção de conhecimento. No âmbito das disciplinas de graduação e especialização na interface arte, saúde e cultura, um conjunto de dispositivos tem sido criado e efetuado de modo a instaurar aberturas por onde a elaboração das experiências pode se dar, compondo planos para uma produção de subjetividade. Este texto-colagem apresenta alguns desses dispositivos e suas ressonâncias conceituais.
Appears in Collections:

Artigos e Materiais de Revistas Científicas - FM/MFT
Departamento de Fisioterapia, Fonoaudiologia e Terapia Ocupacional - FM/MFT


Files in This Item:
File Description SizeFormat 
art_INFORSATO_Interface_between_art_and_clinic_in_Occupational_Therapy_2021.PDFpublishedVersion (Portuguese)7.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.